مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

  

پس اى عزیز! در كارهاى خود دقیق شو و از نفس خود در هر عملى حساب بكش و او را در برابر هر امرى، استنطاق كن كه آیا اقدامش در خیرات و براى امور شریفه براى چیست؟ كه مى خواهد از مسائل نماز شب سوال كند؟ یا اذكار آن را تحویل بدهد؟ مى خواهد براى خدا مساله بفهمد یا بگوید؟ یا مى خواهد خود را از اهل آن قلمداد كند؟ چرا سفر زیارتى كه رفته با هر وسیله است به مردم مى فهماند؟ حتى عددش را. چرا صدقاتى را كه در خفا مى دهد، راضى نمى شود كه كسى از او مطلع نشود؟ به هر راهى شده، سخنى از آن به میان آورده، به مردم ارائه مى دهد. اگر براى خداست و مى خواهد كه مردم دیگر به او تاسى كنند، و مشمول ((الدال على الخیر كفاعله )) گردد. اظهارش خوب است. شكر خدا كند به این ضمیر صاف و قلب پاك. ولى ملتف باشد كه در مناظره با نفس، گول شیطنت او را نخورده باشد، و عمل ریایى را با صورت مقدسى به خوردش ندهد. و اگر براى خدا نیست، ترك آن اظهار كند كه این ((سمعه )) است، و از شجره ملعونه ریا است و عمل او را خداوند منان قبول نمى فرماید و امر مى فرماید در سجین قرار دهند. باید به خداى تعالى از شر مكائد نفس پناه ببریم كه مكائد آن خیلى دقیق است ولى اجمالا مى دانیم كه اعمال ما خالص نیست. 

اگر بنده مخلص خداییم چرا شیطان در ما این قدر تصرف دارد؟ با آن كه او با خداى خود عهد كرده است كه به ((عبادلله المخلصین )) كار نداشته باشد و دست به ساحت قدس آن ها دراز نكند. 

به قول شیخ بزرگوار ما - دام ظله - شیطان، سگ درگاه خدا است.اگر كسى با خدا آشنا باشد، به او عوعو نكند و او را اذیت نكند.سگ در خانه، آشنایان صاحب خانه را دنبال نكند. شیطان نمى گذارد كسى كه آشنایى به صاحب خانه ندارد، وارد خانه شود. پس اگر دیدى شیطان با تو سر و كار دارد، بدان كه كارهایت از روى اخلاص نبوده و براى حق تعالى نیست. اگر شما مخلصید، چرا چشمه هاى حكمت از قلب شما به زبان جارى نشده، با این كه چهل سال است به خیال خود، قربه الى الله عمل مى كنید. با این كه در حدیث وارد است كه كسى كه از براى خدا چهل صباح، اخلاص ورزد، جارى گردد چشمه هاى حكمت از قلبش به زبانش " 1 ". پس بدان اعمال ما براى خدا نیست و خودمان هم ملتفت نیستیم و درد بى درمان همین جا است. واى به حال اهل طاعت و عبادت و جمعه و جماعت و علم و دیانت كه وقتى چشم بگشایند و سلطان آخرت خیمه بر پاكند، خود را از اهل معاصى كبیره، بلكه از اهل كفر و شرك، بدتر ببینند و نامه اعمالشان سیاه تر باشد


ادامه مطلب
[ دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:دعوت به اخلاص, ] [ 21:5 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب